CLINICAL ARCHIVES IS NETLABEL ABOUT EXPANDING THE DEFINITION OF MUSIC

ca183 - Makarov_Pozin_Belorukov - Ex Nihilo

Artist: Makarov_Pozin_Belorukov
Title: Ex Nihilo
#ca183
Date: 2008-11-09
Keywords: free improvisation
Tracklist:
01 - I - 6:49 (320 kbps)
02 - II - 3:58 (320 kbps)
03 - III - 4:25 (320 kbps)
04 - IV - 4:48 (320 kbps)
05 - V - 4:17 (320 kbps)
06 - VI - 5:56 (320 kbps)
07 - VII - 5:15 (320 kbps)
08 - VIII - 7:26 (320 kbps)

cover front
booklet
cover back
disk label image
Download.zip

A new project from an already familiar musical avant-company
Makarov_Belorukov_Pozin is titled EX NIHILO, i.e. "Out of Nothing"!

This means/reminds of the essence of free improvisation.
Music of the free improvisation pioneer Vlad Makarov and reputable Saint-Petersburg followers of free music Ilia Belorukov and Maxim Pozin is notable for an attempt of creating music without idioms, cliches and borrowings (only if not from themselves). The question of possibility/impossibility of it should be adressed to the ideas of Derek Bailey, while more urgen is the problem of the brightness and quality of improvisations by rather different musicians. Makarov's cello is opposed to and at the same time controls sound trajectories of two saxophones, which create unity and at the same time opposition of freely generated texture.

The project tries to bring a free statement under control of certain conception and idea, expressed by dominating acoustic provocativity and sonorical diversity.

Vlad Makarov : cello
Ilia Belorukov : alto saxophone
Maxim Pozin : soprano saxophone; prepared in low tune clarinet and tenor saxophone; melodica; bike pump; hand-made instruments

---

Новый проект уже знакомой музыкальной авант-компании
Макаров_Белоруков_Позин - титулован EX NIHILO, то есть - Из Ничего!
Сие означает/напоминает о сути свободной импровизации.

Музыка пионера фри Влада Макарова* и достойных питерских продолжателей свободного музицирования Ильи Белорукова и Максима Позина отличается попыткой создания музыки по возможности без идиом, штампов и заимствований, если только не собственно у самих. По вопросу возможности/невозможности этого обращаться надо к идеаям Дерека Бейли, здесь же более встает проблема яркости и качества импровизаций, довольно-таки, разных музыкантов. Виолончель Макарова противостоит и в то же время контролирует звуковые траектории двух саксофонов, создающих единство и, в тоже время, противоборство свободно порождаемой текстуры.

Проект делает попытку подчинить свободное высказывание некой концепции и идее, выраженной доминирующей звуковой провокативностью и сонористическим разнообразием.

Влад Макаров - виолончель
Илья Белоруков - альт-саксофон
Максим Позин - сопрано-саксофон, препарированные кларнет и тенор-саксофон, мелодика, велосипедный насос, самодельные инструменты

---

Recorded by Ilia Belorukov at GES21 on 28 june 2008
Mixed & mastered by Ilia Belorukov at Illusion studio on august-october 2008

Artwork by Vlad Makarov


Contact:
http://www.letov.ru/makarov
http://www.myspace.com/vladmakarov
http://myspace.com/belorukov
http://musicworm.livejournal.com

*перевод статьи французского музыкального критика Марка САРРАЗИ ,
[ журнал - IMPROJAZZ # 101 january 2004 ]
"Величайшие музыканты мира. ВЛАДИСЛАВ МАКАРОВ"
часть 1 - http://www.specialradio.ru/art/099.shtml
часть 2 - http://www.specialradio.ru/art/100.shtml